Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Telegraph, 'Erdoğan yalanı'na ceza vermiyor

07.03.2011 19:14
İngiltere’nin önde gelen gazetelerinden The Daily Telegraph, “AK Parti’ye İran’dan 25 milyon dolar bağış” haberini yazan muhabir Con Coughlin’e herhangi bir ceza vermeyi düşünmüyor.

İngiltere’nin önde gelen gazetelerinden The Daily Telegraph, “AK Parti’ye İran’dan 25 milyon dolar bağış” haberini yazan muhabir Con Coughlin’e herhangi bir ceza vermeyi düşünmüyor. Yalan olduğu ortaya çıkan haber için Erdoğan’dan özür dileyen ve 25 bin Sterlin tazminat ödemeye mahkum olan gazetenin, söz konusu muhabir için herhangi bir işlem yapmaması dikkat çekti.

Cihan Haber Ajansı’nın ulaştığı The Daily Telegraph yetkilileri, AK Parti ve Erdoğan hakkında ağır suçlama içeren söz konusu haber dolayısıyla özür dilediklerini ve üzgün olduklarını belirtti. Cihan’ın, “Con Coughlin’e bu yalan haberi için herhangi bir ceza verdiniz mi?” şeklindeki sorusunu “Haber için üzgünüz ve internet sayfamızdan özür diledik.” şeklinde cevaplayan yetkililerin, istihbarat bağlantısı olduğu iddia edilen muhabir hakkında yorum yapmaması dikkat çekti. Con Coughlin konusundaki ısrarlı sorular karşısında Cihan muhabirine, “Kesinlikle başka bir açıklama yapmak istemiyoruz. Söyleyeceklerimiz sadece bu kadar.” cevabı verildi.

Hiçbir dayanağı olmadan ve kaynak belirtilmeden yapılan 15 Eylül 2010 tarihli haberde AK Parti ve Başbakan Tayyip Erdoğan’ı yurtiçi ve yurtdışında zor durumda bırakacak ağır suçlamalar yer alıyordu. “İran, AK Parti’ye 25 milyon dolarlık yardım yapacak” iddiasının yanı sıra haberde, AK Parti ile İHH arasında bağlantı kurulmaya çalışılmış ve Mavi Marmara olayında AK Parti’nin de parmağının olduğu ima edilmişti.

THE INDEPENDENT YÜKLENDİ: YÜZLER KIZARIYOR…

Öte yandan İngiliz The Independent gazetesi yorumcularından Matthew Bell, dünkü köşe yazısında, Coughlin’in söz konusu yalan haberi yüzünden Telegraph gazetesinde “yüzlerin kızardığına” vurgu yaptı. Gazetenin özür açıklamasında sadece “yanlış bilgilendirildiklerine” ve “iddianın doğru olmadığına” yer verildiğine değinen Bell, uluslararası terörizm ve Ortadoğu uzmanı olarak tanıtılan dış politika editörü Con Coughlin'in “İngiliz İstihbarat Teşkilatı (MI6) tarafından kullanıldığı yönündeki suçlamalara" dikkat çekti. Makalede ayrıca, Coughlin’in The Sunday Telegraph dış politika editörü olarak çalıştığı zamanlarda da, Amerika’nın Irak’ı işgalini olumlu gösteren bir editoryal çizgi oluşturduğu belirtildi. Erdoğan haberi dolayısıyla Telegraph’ı mahkum ettiren Coughlin'in İngiltere dış istihbarat servisi MI6’nın yanı sıra ve Mossad ile de bağlantısı olduğuna dair iddialar sık sık dile getiriliyor.

Kaynak:
Bu haber toplam 1306 defa okunmuştur

Etiket(ler): , , , , ,

DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri