Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Arınç, Hakan Şükür'e ödenen ücreti açıkladı

03.04.2013 00:53
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, AK Parti İstanbul Milletvekili Hakan Şükür'e özel TV kanallarından ödenen ücreti açıkladı.

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, AK Parti İstanbul Milletvekili Hakan Şükür'e, 4 Aralık 2008-4 Aralık 2012 tarihleri arasında haftada 14 bin TL, 2011 yılı Ocak ayındaki programları için toplamda 42 bin TL ödeme yapıldığını kaydetti.

Arınç, TBMM Genel Kurulu'nda milletvekillerinin sözlü sorularını yanıtladı.

RTÜK'te 1 Ocak 2002-22 Mart 2012 tarihleri arasında KPSS şartı aranmaksızın mahkeme kararı uygulaması, şehit yakını, kurum eski personeli gibi nedenlerle açıktan toplam 84 memur statüsünde personelin göreve başlatıldığını açıklayan Arınç, 2002 yılı başından bugüne kadar kurum dışına yaptırılan bin 88 program için 808 milyon 887 bin TL ödendiğini kaydetti.

Arınç, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın bir toplantıda Necip Fazıl Kısakürek'in ''Dininin, dilinin, beyninin, ilminin, ırzının, evinin, kininin, kalbin davacısı'' sözlerini aktardığı konuşmasında, AA'nın abonelere ilettiği haber metninde ''kininin'' kelimesinin yer almadığını söyledi.

AA muhabirinin, salonun kalabalık olmasından kaynaklanan olumsuzluk sonucu, ses kayıt cihazında uğultular meydana gelmesi sebebiyle ''kininin'' kelimesini deşifrede anlayamadığını ifade eden Arınç, ''AA herhangi bir makaslama yapmamıştır. Muhabirimizin tamamen insani zaaf nitelendirilebilecek kusuru yüzünden, AA'nın makaslama yaptığı iddiası ağır bir ithamdır. Günlük ortalama bin 500 civarında haber üreten bir kurumda, her haberin yöneticiler tarafından kontrol edilmesi gibi bir durum söz konusu olamaz. Canlı yayınlanan bir konuşmanın içeriğinin değiştirilmesi, eksiltilmesi ve anlam farklılığı oluşturulması gibi bir gazetecilik etiğinden uzak uygulamalar AA'nın 92 yıllık mazisi ile bağdaşmaz'' dedi.

Başbakan Yardımcısı Arınç, AA'nın; Cumhurbaşkanlığı, TBMM, Başbakanlık, bakanlıklar, yargı, kamu kurum kuruluşları, STK'lar ile her türlü toplumsal olay ve dünyadaki gelişmeleri izleyip abonelerine duyurduğunu belirtti.

Ajansın Parlamento Bürosu'nun TBMM Genel Kurulu, komisyon çalışmaları, siyasi parti grupları, basın toplantıları ile tasarı ve teklifler ile ilgili çalışmaları takip ettiğini ifade eden Arınç, AA'nın soru önergelerinin tamamını yayınlamadığını, haber değeri olanlarını haberleştirdiğini bildirdi.

Bülent Arınç, Alevi-İslam geleneğine dair yapımlara TRT kanallarında geçen yıl geniş olarak yer verildiğini, Muharrem ayı içinde ve dışında özel yapımlar, belgeseller, müzik klipleri, söyleşiler ve canlı yayın programlarının yapıldığını kaydederek, TRT kanallarında bu konuda yayınlanan programları saydı.

-Formula 1 yarışları-

TRT'de gazetelerin manşetlerinin değerlendirildiği ve spor gündeminin yorumlandığı ''spor manşet'' programı ile Formula 1 canlı yayın programlarının, Okay Karacan'ın kurduğu şirkete yaptırıldığını bildiren Arınç, ''Formula 1 yarışları 2010 sezonu için 875 bin 520 TL, 2011 sezonu için 900 bin TL ödenmiş olup, 'spor manşet' programının bölüm başı ücretleri ise 7 bin ile 7 bin 500 TL arasında değişmiştir. Sözleşme gereği programın her türlü ulaşım, konaklama, harcırah gibi personel giderleri ile kamera, montaj, stüdyo kirası gibi teknik giderleri kapsayan yayın ve yapım hizmetleri, firma tarafından karşılandığından söz konusu program daha düşük bir maliyetle gerçekleştirilmiştir'' dedi.

Arınç, TRT Spor Kanal Koordinatörü Ersin Küçükbarak hakkında doğrudan yürütülen bir soruşturma olmadığını, sadece, Formula 1 yarışlarıyla ilgili ''F1'' dergisinin bayilerdeki satışından kuruma ödenecek payın gecikmesi konusunda başlatılan soruşturmada bilgisine başvurulduğunu söyledi.

TRT Spor Kanalı'nda toplam 61 personelin kuruma ait 14 kanalın tüm spor yayınlarını sürdürdüğünü ifade eden Arınç, TRT Spor Kanalı'nın dış yapım olarak gerçekleştirdiği 2011 yılındaki 28 program için 5 bin ile 7 bin 500 TL arasında, 2012 yılındaki 24 program için ise 5 bin TL ile 30 bin TL arasında ücret ödediğini bildirdi.

-Hakan Şükür'e ödenen ücret-

Arınç, AK Parti İstanbul Milletvekili Hakan Şükür'e, 4 Aralık 2008-4 Aralık 2012 tarihleri arasında haftada 14 bin TL, 2011 yılı Ocak ayındaki programları için toplamda 42 bin TL ödeme yapıldığını belirtti. 2009-2010 lig sezonu boyunca Şükür'ün katıldığı programların toplamda 1 milyon 440 bin TL değerinde sponsorluk geliri bulunduğundan kendisine ödenen ücretlerin buradan karşılandığını ifade eden Arınç, ''2011 yılının Ocak ayının son haftasından en son katıldığı aynı yılın Mayıs ayına kadar gerçekleştirilen programlar dış yapım olduğundan Şükür'e ne kadar ücret ödendiği hususu ilgili firmanın bilgisi dahilindedir'' diye konuştu.

İlgili kanunda yapılan değişiklik uyarınca gazetecilere fiili hizmet zammından (yıpranma payı) yararlanma imkanı sağlandığını anımsatan Arınç, yerel gazete ve televizyonların yaşamaları için reklam gelirlerinden pay verilmesi konusunda RTÜK'ün yeni bir düzenleme yapma çalışması bulunmadığını söyledi.

Başbakan Yardımcısı Arınç, Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun'da yer alan ''Alkol, tütün ürünleri ve uyuşturucu gibi bağımlılık yapan madde kullanımı ile kumar oynamayı özendirici nitelikte olamaz'' hükmü çerçevesinde radyo ve televizyon yayınlarının denetimlerinin dikkatle sürdürüldüğünü bildirdi.

TRT kanallarında uyuşturucu ile mücadele konusunda toplumu bilgilendiren ve eğitim programlara özel önem verildiğini ifade eden Arınç, çeşitli bakanlıklar ve kurumlar tarafından bağımlılık yapıcı madde ve madde bağımlılığı konusunda yapılan çalışmaları anlattı. Arınç, Diyanet İşleri Başkanlığı'nca 2011 yılında ''uyuşturucu ve uyuşturucuya karşı din görevlisinin etkin mücadelesi'' başlığı altında başlatılan seminere 2011 yılında 180, 2012 yılında da 945 din görevlisinin katıldığını kaydetti.

Kaynak: AA


 
Bu haber toplam 1220 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri