Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Cemaat üyeleri devlet adamlarına rüşvet mi verdi?

11.04.2014 12:51
Akşam gazetesinin 13 Mart tarihinde yer alan habere konu olan cemaatin Azerbaycan raporunu, Sabah gazetesi bugün yayınladı.

"Gülen'den skandal icazet" başlığıyla Sabah'ın haberinde, cemaat üyeleri devlet yetkililerine rüşvet vermekle eleştiriliyor.

Ancak haberle ilgili o dönemde cemaatten ya da Zaman gazetesinden herhangi bir açıklama gelmedi. 

Sosyal medyada yayıldığı söylenen belgeyi Akşam gazetesi, 13 Mart tarihinde "paralel zula patladı" başlıklı haberiyle sürmanşetten duyurmuştu.

2013 yılı için hazırlanan raporda "Devlete ait kurum ve kuruluşlardaki dostlarımız için aylık masraflar için 3 milyon 565 bin dolar" deniliyordu.

Raporun, "Azerbaycan'daki nüfuzlu kişilere sunulan hediyeler" kalemindeki harcama tutarı ise 729 bin dolar gösteriliyordu.

Cemaatin Azerbaycan'daki imamlarından Mustafa T. tarafından Gülen'e gönderilen mali raporda harcamalar ve biriken paralar tek tek sıralanıyordu. Raporun Azerbaycan Hükümeti'ne yakın "adalet.az" adlı sitede yayınlandığı belirtilmişti.

53 MİLYON DOLARLIK BÜTÇE

Raporda, toplam harcamalar çıktıktan sonra kalan paranın (yaklaşık 36 milyon dolar) güvenilir kişilere ait özel kasalarda saklandığı belirtilerek, Türkiye'ye transferinin malum olaylar sebebiyle gerçekleşemediği belirtiliyor.

RAPORDAKİ 10 KALEM HARCAMA

rapor.20140411103548.jpg

Bu haber toplam 1042 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri