Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Gezi’ci Medyanın Yalanları

27.09.2013 01:09
Emniyet Genel Müdürlüğü; gazetelerin Gezi eylemlerinde yazdığı yalan haberleri tek tek açıkladı.

Emniyet Genel Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından hazırlanan dosyada; Gezici medyanın; hamile bir kadının polis saldırısı sonucu bebeğini düşürdüğü, eylemlerde 12 kişinin gözünü kaybettiği, biber gazının öldürdüğü, eylemcilerin polis tarafından öldürüldüğü ve yaralandığı, ‘kilogram’ cinsinden verilen biber gazı rakamlarının ‘bin ton’ olarak yazıldığına dikkat çekildi.
 

Emniyet Genel Müdürlüğü; gazetelerin Gezi eylemlerinde yazdığı yalan haberleri tek tek açıkladı.  Emniyet Genel Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından hazırlanan dosyada; Gezici medyanın; hamile bir kadının polis saldırısı sonucu bebeğini düşürdüğü, eylemlerde 12 kişinin gözünü kaybettiği, biber gazının öldürdüğü, eylemcilerin polis tarafından öldürüldüğü ve yaralandığı, ‘kilogram’ cinsinden verilen biber gazı rakamlarının ‘bin ton’ olarak yazıldığına dikkat çekildi. 

gezici_medyanin_yalanlari_h5855.jpg

CİHANGİR BAYCAN, YALAN HABERLERİNİ GÖSTERDİ!

Emniyet Genel Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Cihangir Baycan, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC) tarafından düzenlenen ve 30’a yakın gazete ve televizyonun yayın yönetmeni, haber müdürü, istihbarat şefi ve editörün katıldığı toplantıda, Gezi olaylarında medyanın rolünü anlattı. Baycan, gazete yöneticilerine yalan haberlerini tek tek gösterdi. 
Emniyet Genel Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından hazırlanan dosyanın sunumu Cihangir Baycan tarafından yapıldı. Emniyet Genel Müdürlüğü’nün tespit ettiği yalan haberler şöyle:

1- ‘HAMİLE KADIN BEBEĞİNİ DÜŞÜRDÜ’ 

Birgün Gazetesi; 17 Haziran 2013 tarihinde yayımlanan “Diktatör saldırıyor, halk saldırıyor” başlıklı haberinde, “Divan Oteli’nde bulunan hamile bir kadın polis saldırısı sonucu bebeğini düşürdü” ifadeleri kullanıldı. Haberde; düşük yaptığı iddia edilen hamile kadının ismi ve fotoğrafı yer almadı. Haberin yalan olduğu ortaya çıktı.

2- ‘12 KİŞİ GÖZÜNÜ KAYBETTİ’ 

Türkiye Tabipler Birliği (TBB) hazırladığı raporda; polisin yaptığı müdahaleler sonucu 12 kişinin gözünü kaybettiğini iddia etti. Söz konusu rapor, Gezici medyada yayınlandı. Emniyet Genel Müdürlüğü yaptığı araştırmada 3 kişinin gözünü kaybettiğini, 9 kişiye ise ulaşılamadığını tespit etti. TBB’nin raporu yalan çıktı. TBB, Emniyet Genel Müdürlüğü’nün başvurusu üzerine açıklamada bulundu ve “Birliğimize hekimler ve Tabip Odaları tarafından iletilen sağlık bilgileri büyük oranda kişisel bilgilerden arındırılmış olan anonim bilgilerdir” ifadeleri kullandı. TBB ve Gezici medya yalan haberi düzeltmedi.

3- ‘POLİS ÖĞRETMENE SALDIRDI’ 

Cumhuriyet Gazetesi; 8 Haziran 2013 tarihinde yayımlanan, “Polisten, öğretmene silahlı tehdit” başlıklı haberinde, öğretmen Mehmet Tanrıverdi’nin, sivil polisler tarafından dağlık alanda dövüldüğünü, ağzına tabanca dayandığını iddia etti. “Gezi eylemlerine katıldığım için polis işkence yaptı” iddiasında bulunan Mehmet Tanrıverdi, 23 Haziran 2013 arihinde konuştu ve “Boşandığım eşime kendimi acındırıp barışmak için yalan söyledim” açıklamasında bulundu. Cumhuriyet, yalan haberini düzeltmedi.

4- ‘AKP, 596 BİN TON GAZ SIKTI’ 

Cumhuriyet Gazetesi, 6 Haziran 2013 tarihinde yayımlanan “AKP 596 ton gaz sıktı” haberinde, AKP iktidarında yarım milyon tonun üzerinde yoğun olarak kullanılan biber gazının ithal edildiğini iddia etti. Cumhuriyet Gazetesi’nin, ‘kilogram’ cinsinden verilen bütün rakamları ‘bin ton’ olarak yazdığı ortaya çıktı. Yalanda sınır tanımayan Cumhuriyet Gazetesi; küçük bir düzeltme yayınladı.

5- ‘DİLAN’I VURAN POLİS KUSURLU’ 

Milliyet Gazetesi, Vatan Gazetesi ve Radikal Gazetesi, 2 Ağustos 2013 tarihinde Kamu Denetçiliği Kurumu’nun, Gezi Parkı olaylarında kullanılan gaz bombaları hakkında ilk kararını verdiğini ve Dilan Alp olayında polisi kusurlu bulduğunu iddia etti. Kamu Denetçiliği Kurumu, 3 gazetenin haberini yalanladı ve “Haberlerde verilen ifadeler kesinlikle gerçeği yansıtmadığı gibi, Kamu Başdenetçisi M. Nihat Hatipoğlu veya diğer Kamu Denetçilerimiz tarafından da kamuoyuna bu şekilde bir değerlendirme ve açıklama yapılmamıştır” denildi.

6- ‘HERKES DÜŞTÜ, AHMET DÜŞMEDİ’ 

Taraf Gazetesi, Cumhuriyet Gazetesi, Sözcü Gazetesi ve Yurt Gazetesi; Ahmet Atakan’ın polis tarafından gaz kapsülüyle öldürüldüğünü yazdı, Ahmet Atakan’ın düşerek öldüğünün görüntülerini görmezden geldi. Taraf Gazetesi’nden Neşe Düzel yalan yazdıkları için özür diledi, diğer gazeteler yalan haberlerini düzeltmedi. 

7- ‘BİBER GAZI ÖLDÜRÜYOR’ 

Cumhuriyet Gazetesi, 26 Temmuz 2013 tarihinde yayımlanan manşet haberinde, ‘Biber gazı öl-dü-rü-yor’ ifadeleri kullanıldı. Emniyet Genel Müdürlüğü; söz konusu haberi yalanladı ve “Medyada yer alan ‘Gaz bombası yüzünden konuşamayabilir’ içerikli haberler gerçeği yansıtmamaktadır. Gazdan etkilendiği iddia edilen şahıs olaydan 29 gün sonra sağlık kuruluşuna ‘Dilindeki Kanama’ şikayeti ile müracaat edildiği, bugüne kadar biber gazının böyle bir yaraya sebep olduğuna dair rapor bulunmadığı (…) Sonucu ve doğruluğu teyit edilmeden, tek taraflı yapılan ve kamuoyunu yanıltma amaçlı haberlere itibar edilmemelidir” ifadelerini kullandı. 

8- ‘FARELER VE İNSANLAR’ 

Milliyet Gazetesi; Adana’da Gezi eylemlerinde gözaltına alınan şüphelilerin evlerinde arama yapan polisin, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 100 Temel Eser listesinde yer alan Nobel Edebiyat Ödülü sahibi yazar John Steinbeck’in yazdığı ‘Fareler ve İnsanlar’ kitabına da “delil” olarak el koyduğu iddia etti. Emniyet Genel Müdürlüğü, Milliyet Gazetesi’nin, 22 Haziran 2013 tarihinde yayımlanan “Fareler ve insanlar” başlıklı haberinin yalan olduğunu çıkardı. Milliyet Gazetesi; Emniyet Genel Müdürlüğü’nün açtığı dava sonucu tekzip yayınlamak zorunda kaldı.

9- “ETHEM YERİNE AĞACI ÇEKMİŞLER”

Milliyet Gazetesi, Cumhuriyet Gazetesi, Radikal Gazetesi ve Vatan Gazetesi; 10 Temmuz 2013 tarihinde yayımlanan haberlerinde, Gezi Parkı protesto olayları sırasında Ethem Sarısülük’ün yaralanarak yaşamını yitirmesi ile ilgili olarak MOBESE kamera kayıtları esnasında oynama yapıldığı iddia edildi. Emniyet Genel Müdürlüğü, söz konusu haberleri yalanladı. Olay sırasında 2 MOBESE kamerasının kayıtta bulunduğu öğrenildi. Söz konusu gazeteler tekzip yayınlamadı!

10- ‘SU VE TUVALET YOK’

Cumhuriyet Gazetesi; 4 Temmuz 2013 tarihinde yayımlanan “Su ve tuvalet yok” başlıklı haber yayımladı. Haberde; Gezi Parkı eylemlerinde gözaltına alınan İsveçli Sarah Olsson’un nezarethanede su ve diğer ihtiyaçları gideremediği iddia edildi. Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada; Cumhuriyet Gazetesi’nin haberindeki iddialar gerçeği yansıtmadığı belirtilerek, “Olsson’un ihtiyaçlarının giderildiği yazılı ve görsel kayıtlarımızda mevcuttur” denildi. 
 

YENİAKİT

Bu haber toplam 1990 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri