Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Hem hain hem yalancı

15.12.2015 00:47
CHP Milletvekili Eren Erdem'in Rus Televizyonuna yaptığı Suriye'nin kullandığı Sarin Gazı'ın Türkiye'den gittiğini iddia etmişti. Erdem'in yaptığı bu asılsız ve çirkin iddianın yalan olduğu ortaya çıktı.

CHP Milletvekili Eren Erdem 22 Ekim 2015 tarihinde, Suriye'nin Guta Bölgesi'nde 2 yıl önce kullanılan ve 1300 kişinin ölümüne neden olan sarin gazının Tükiye'den Suriye'ye gönderildiğini iddia etmişti. 

Erdem ayrıca sarin gazının Türkiye'de bazı iş adamları vasıtasıyla temin edildiğini ve maddelerin Suriye'ye geçişine Türk istihbaratının kolaylık sağladığı da ileri sürmüştü. Erdem'in Türkiye hakkında ortaya atmış olduğu 'sarin gazı' iddiasının, sitemiz gununyalanlari.com tarafından The Guardian gazetesinde yayınlanan ve Eliot Higgins ve Dan Kaszeta tarafından yazılan "Türkiye'nin, Suriye'deki Kimyasal Saldırıya Müdahil Olmadığı Açıktır" başlıklı yazı da kaynak gösterilerek doğru olmadığı ortaya çıkarılmıştı.

Söz konusu makalede sarin gazının üretim, lojistik ve iktisadî açılardan çok fazla külfetli bir iş olduğu ve bu konudaki bir dizi iddianın asılsızlığı üzerinde tek tek durulduğu belirtilmişti. Makalenin yazarları hakkında ayrıntılı bilgilerin verildiği haberde, makalenin özet bir çevirisine de yer verilmişti. Söz konusu yazıda, Pulitzer ödülü sahibi gazeteci Seymour Hersh'in The Red Line and the Rat Line (Kırmızı Çizgi ve Kalleşlik Çizgisi) isimli makalesinde Türkiye'nin, geçtiğimiz Ağustos'ta Şam'a yapılan sarin saldırısından sorumlu olduğuna dair ileri sürdüğü iddiaları, 7 madde ile çürütülmüştü.

Eren Erdem, gununyalanlari.com sitesi tarafından yapılan araştırmalar sonucu doğru olmadığı kanıtlanmış olan iddiasını, 14.12.2015 tarihinde Rusya'ya ait RT Kanalı'na verdiği röportajda ve hiçbir yeni veri eklemeden, tekrar gündeme getirdi. Erdem, RT Kanalı'na verdiği röportajda, Türkiye'den Suriye'ye sarin gazı aktarıldığını iddia etti. Ancak ikinci kez yaptığımız araştırmalar ve yeni eklenen bilgi ve yorumlar da, Eren Erdem'in ortaya attığı iddiaların yine doğru olmadığını gösteriyor.

Pulitzer ödülü sahibi gazeteci Seymour Hersh'in Türkiye ile ilgili 'sarin gazı' iddiaları ABD'de gündeme geldikten sonra, Beyaz Saray'dan konuya ilişkin bir açıklama yapıldı. Açıklamada Hersh'in son yazdığı haberin sadece isimsiz kaynaklara dayanan bilgiler ışığında 21 Ağustos'da Suriye'de meydana gelen Kimyasal Silah saldırısı hakkında tamamen yanlış sonuçlara ulaştığı belirtildi. Hersh'in iddialarına ilişkin yapılan yalanlamanın, ODNI (Milli İstihbarat Ajansı) İletişim Direktörü ve sözcüsü Shawn Turner tarafından ve Beyaz Saray Milli Güvenlik Konseyi sözcüsü Caitlin Hayden tarafından, bizzat Hersh'in kendisine yayınlanmadan önce sunulduğu ifade edildi.

'SADECE VE SADECE ESAD REJİMİ SORUMLU'

Türkiye'nin 21 Ağustos'ta Guta'daki kimyasal silah saldırısından sorumlu olabileceği hakkındaki iddialarla ilgili olarak Shawn Turner'in cevabı şöyledir: "Biz bu anlatımınız (kimyasal silah saldırısı ile ilgili) her yanlış yönüne yorum yapmayacağız ama bir şey kesin ki 21 Ağustos kimyasal silah saldırısından sadece ve sadece Esad rejimi sorumlu olabilirdi. Biz bu sonuca, Amerikan ve müttefikleri tarafından toplanan istihbarat sayesinde ulaştık. Bu görüş, uluslararası toplumun büyük çoğunluğunca paylaşılmaktadır ve bu (görüş birliği) daha önce görülmemiş bir ortaklık ile Esad'ın Kimyasal Silah depolarının ortadan kaldırılmasına götürmüştür."

Yapılan araştırmalar, CHP Milletvekili Eren Erdem'in tekrarladığı "Türkiye'den Suriye'ye sarin gazı aktarılıyor" iddiasının doğru olmadığını göstermektedir.

Bu haber toplam 1502 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri