Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Hürriyet Doğan’ın tescilli tetikçisi

30.09.2015 08:12
Yargıtay 4. Hukuk Dairesi; Aydın Doğan’ın, Türk Hava Yolları’nın (THY) Doğan Grubu’nun şirketleri olan Ray Sigorta ve SKYLIFE dergisi yaptığı sözleşmeyi bitirmesinin ardından gazeteleri ve dergisi ile dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ı hedef alan

Doğan Holding Onursal Başkanı Aydın Doğan’ın sahibi olduğu medya organlarını şahsi işlerini çözmek için kullandığının belgelerini yayınlıyoruz.

Yargıtay 4. Hukuk Dairesi’nin kararında; Aydın Doğan’ın, Türk Hava Yolları’nın (THY) Doğan Grubu’nun şirketleri olanRay Sigorta ve SKYLIFE dergisi yaptığı sözleşmeyi bitirmesinin ardından gazeteleri ve dergisi ile dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ı hedef aldığına dikkat çekildi. 

Kararda; “Bunun nedeninin de, yıllardır beri Doğan Grubu’nun sigorta şirketi tarafından THY’nin sigortalandığı halde bu yıl bu işi başka sigorta şirketinin alması ve THY yolcularına sunduğu SKYLIFE dergisinin davacının (Aydın Doğan)elinden çıkması olduğunun belirtildiği görülmektedir” denildi.

YOLCULAR RAY SİGORTA İLE SİGORTALANIYOR,  SKYLIFE DERGİSİ DAĞITILIYORDU

Türk Hava Yolları’nın (THY) yolcuları Doğan Grubu’nun sigorta şirketi olan Ray Sigorta tarafından sigortalanıyor ve yolculara Doğan Grubu tarafından SKYLIFEdergisi sunuluyordu. THY yöneticileri; Ray Sigorta ve SKYLIFE dergisi yaptığı sözleşmeyi bitirdi. 

SİGORTA VE DERGİ DAĞITIM İŞLERİ ELİNDEN ÇIKTI, BAKAN YILDIRIM’I HEDEF ALDI 

Aydın Doğan, THY’deki sigorta ve dergi dağıtım işlerinin elinden çıkmasının ardından AK Parti Hükümeti’ni hedef aldı. Aydın Doğan’ın gazeteleri Hürriyet, Milliyet ve Radikal ile Tempo dergisi;  Pamukova’da 39 kişinin ölümüne yol açan ‘hızlandırılmış tren’ kazasının ardından dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ı abartılı ve asparagas haberlerle hedef aldı. 

AYDIN DOĞAN VAKİT GAZETESİ’NE DAVA AÇTI 

Vakit Gazetesi’nin 31 Temmuz 2004 tarihinde yayınladığı “Aydın Doğan niye saldırıyor?” başlıklı haberde, Aydın Doğan’ın, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ıRay Sigorta ve SKYLIFE dergisi Aydın Doğan’ın elinden çıktığı için hedef aldığını yazdı. Bunun üzerine Aydın Doğan, Vakit Gazetesi hakkında dava açtı. 

YARGITAY’DAN AYDIN DOĞAN’A HUKUK DERSİ

Ankara 4. Asliye Hukuk Mahkemesi’nde süren dava Yargıtay 4. Hukuk Dairesi’ne gitti. Yargıtay 4. Hukuk Dairesi, oy birliğiyle Aydın Doğan’ın şahsi işleri için medya organlarını kullandığını hükmeden karara imza attı. 

Yargıtay 4. Hukuk Dairesi’nin 13 Mart 2008 tarihli kararında şöyle denildi:

“Aydın Doğan’ın açtığı davaya konu edilen yayında; “Aydın Doğan niye saldırıyor?” başlığı ve “Doğan’ın elinden çıkan işler” alt başlığı altında; Doğan Grubu’na ait yayın organlarının Ulaştırma Bakanı’nı (Binali Yıldırım) hedef alarak yayın yaptıkları, bunun nedeninin de, yıllardır beri Doğan Grubu’nun sigorta şirketi tarafından THY’nin sigortalandığı halde bu yıl bu işi başka sigorta şirketinin alması ve THY yolcularına sunduğu SKYLIFE dergisinin davacının (Aydın Doğan) elinden çıkması olduğunun belirtildiği görülmektedir” 

İŞTE O MANŞETLER!

Aydın Doğan’ın gazete ve dergileri, Ray Sigorta ve SKYLIFE dergisi yaptığı sözleşmenin THY tarafından sona erdirilmesinin ardından Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ı şu haberlerle hedef almıştı. 

Milliyet gazetesi, tren kazasının ardından Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman’ı hedef alan manşetler attı. 

Milliyet, 23 Temmuz 2004 tarihinde “Bir şov uğruna öldüler”, 26 Temmuz 2004 tarihde ise “Hâlâ oradalar” manşetini atarak Ulaştırma Bakanı ve TCDD Genel Müdürü’nün istifasını istedi.HÜRRİYET: “SERİ CİNAYET”

Hürriyet gazetesi, söz konusu kazayı “Seri cinayet” olarak tanımladı. 23 Temmuz 2004 tarihinde yer alan manşet haberde; “Hızlandırılmış cinayet: 37 ölü... Tüm uyarılara rağmen altyapısı eksik başlatılan hızlandırılmış tren deneyi faciaya yol açtı. 4 Haziran’dan beri İstanbul-Ankara arasında hızlandırılmış seferler yapan Yakup Kadri Ekspresi, dün Sakarya’nın Pamukova İlçesi yakınında raydan çıktı” ifadeleri kullanıldı. 

RADİKAL: “DEMEK 37 KİŞİNİN ÖLMESİ LAZIMMIŞ”

Radikal gazetesi ise, hızlandırılmış tren seferleri başlamadan önce uzmanlara danışmadığını iddia ettiği AKP’nin, kazanın nedenlerini bulmak için beş ülkeden yardım istediğini belirterek, “Demek 37 kişinin ölmesi lazımmış” ifadelerini kullandı. 

 
Bu haber toplam 1188 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri