Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Enfeksiyon ilacında ölüm tehlikesi!

26.02.2011 09:01
Damar yolu ve yumuşak doku enfeksiyonlarının tedavisinde kullanılan Cibucin (daptomisin) isimli ilacın nadir de olsa bazı hastalarda alerjik akciğer hastalığına, bunun tedavi edilmemesi durumunda ise solunum yetmezliği ve ölüme neden olabildiği bildirildi

Novartis firması, damar yolu, deri ve yumuşak doku enfeksiyonlarının tedavisinde kullanılan Cibucin (daptomisin) ilacıyla ilgili enfeksiyon hastalıkları uzmanlarına yönelik bilgilendirme yazısı yayımladı.

Bu ilacın kullanımı sonrasında nadir de olsa "eozinofilik pnömoni" denilen ve ağır seyreden alerjik zatürre ortaya çıktığı belirtilen duyuruda, bunun tanısının hemen konulmaması ve tedavi edilmemesi halinde ilerleyici solunum yetmezliğine ve ölüme neden olabildiği bildirildi.

Bu ilaca bağlı söz konusu hastalığın belirtilerinin ilaç tedavisi başladıktan 2-4 hafta sonra öksürük ve ateşle ortaya çıktığı kaydedilerek, böyle bir durumda ilacın kesilmesi ve tedaviye başlanması gerektiği belirtildi.

Duyuruda ayrıca, böyle bir durumla karşılaşan hekimlerin firmaya ve Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğüne bildirmeleri istendi.

"ANTİBİYOTİKLERİN GEREKSİZ KULLANILMAMASI ÇOK ÖNEMLİ"

Enfeksiyon Hastalıkları Ve Klinik Mikrobiyoloji Uzmanlık Derneği (EKMUD) Başkanı Prof. Dr. Haluk Vahaboğlu, söz konusu ilacın damar yolu, deri ve yumuşak doku enfeksiyonlarında, özellikle hastanelerde yoğun olarak kullanıldığını söyledi
.
Bu ilacın bazı etkileşimlere neden olması nedeniyle akciğer enfeksiyonlarında kullanılmadığını ifade eden Vahaboğlu, söz konusu bildiride, ilacın nadir de olsa "eozinofilik pnömoni" denilen, ciddi seyreden alerjik akciğer enfeksiyonuna neden olabildiği uyarısı yapıldığına dikkati çekti.

Bunun, söz konusu ilacın bir yan etkisi olarak, alerjik reaksiyon şeklinde ortaya çıktığını anlatan Vahaboğlu, "Bu ilacın kullanılmaya başlanmasının ardından hastalarda 1 ay içinde öksürük, ateş gibi zatürre belirtileri görülmesi halinde bu yan etki akla gelmeli ve buna göre hasta takip edilmelidir" diye konuştu.

Antibiyotiklerin ancak gerektiği hallerde kullanılmasının büyük ö nem taşıdığını vurgulayan Vahaboğlu, "Aslında her ilacın bir yan etkisi vardır. Ama bir hastalığın tedavisi için yan etki riski bile olsa ilaçullanılması zorunlu olabilir. Önemli olan gerekmeyen hallerde yan etki ortaya çıkarabilecek ilaçların kullanımından kaçınmaktır" uyarısında bulundu. aa

Bu haber toplam 1540 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri