Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

RTÜK'e en çok "Şefkat Tepe" şikayet edildi

05.04.2014 19:20
Üst Kurulun "Vatandaş Bildirimleri Değerlendirme Raporu"na göre, izleyiciler, şubatta en çok Samanyolu TV'yi ve burada yayınlanan "Şefkat Tepe" dizisine tepki gösterdi.

İzleyici, şubatta en çok Samanyolu TV ile bu kanalda yayınlanan "Şefkat Tepe" dizisini şikayet etti.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulunun (RTÜK) "Vatandaş Bildirimleri Değerlendirme Raporu"na göre, şubatta RTÜK İletişim Merkezine, 4441178 çağrı merkezi ve elektronik posta yoluyla toplam 10 bin 132 bildirim yapıldı.

Bir önceki aya kıyasla şikayet oranında yüzde 89 artış yaşanan dramatik diziler, 5 bin 689 bildirimle birinci oldu.

Haber bültenlerine yönelik bildirim sayısı yüzde 9 azalarak, ikinci sıraya geriledi. ATV Ana Haber bülteninde Justin Bieber isimli Kanadalı şarkıcıya yönelik "atarlı ergen" ifadesi yoğun tepki çekerek, önceki ay haber bültenine yapılan bildirim sayısının yükselmesine neden olmuştu.

Üçüncü sırada, bir önceki aya oranla yüzde 55 düşüş gösteren direnç yarışmaları bulunurken, doğrudan satış reklamları da 564 bildirimle sırayı takip etti.

STV'ye yönelik bildirimler 10 kat arttı

Şubatta en fazla bildirim, STV için yapıldı. Kanala yönelik bildirimler bir önceki aya göre 10 kat artarak, 4 bin 394'e yükseldi.

Bu bildirimlerin yüzde 94'ünde, Şefkat Tepe dizisinin 11 Şubat'ta yayınlanan bölümünde, Hz. Muhammed'in bir ışık huzmesi şeklinde gösterilerek kamyonete bindirilmesi şikayet edildi.

İzleyicilerin yüzde 59'u diziyi "genel ahlaka ve ailenin korunması ilkesine aykırılık" sebebiyle, yüzde 11'i de programda "ırk, dil, din, cinsiyet, sınıf, bölge ve mezhep farklılıklarının, toplumda nefret duyguları oluşturacak biçimde kullanmak" sebebiyle RTÜK'e şikayet etti. Bildirimde bulunanların yüzde 20'si programın kaldırılmasını istedi.

Üst Kurul, yoğun şikayet alan diziye, ilgili kanunun "Toplumun milli ve manevi değerlerine, genel ahlaka ve ailenin korunması ilkesine aykırı olamaz" şeklindeki maddesi gereğince uyarı müeyyidesi uygulanması kararı vermişti.

STV'den sonra ikinci sıraya 943 bildirimle Kanal D yerleşirken, bildirimlerin 407'si ise Seda Sayan'ın sunduğu "Kaynana Gelin Seda'ya Gelin" programına yapıldı.

RTÜK, yoğun bildirim alan Seda Sayan'ın programı nedeniyle Kanal D'ye şimdiye kadar bir kez uyarı, 3 kez de idari para cezası vermişti.

En dikkat çekici artış

Şubattaki bildirimlerin yüzde 34,6'sında yayınlanan programın "genel ahlaka ve ailenin korunması" ilkesine aykırı olduğu belirtildi.

Yüzde 14,5'inde "programın yayından kaldırılması gerektiği", yüzde 7,2'sinde ise "çocuk ve gençlerin gelişimlerini olumsuz etkileyecek yayınlar olduğu" ifade edildi.

"Irk, dil, din, cinsiyet, sınıf, bölge ve mezhep, farklılıklarını, toplumda nefret duyguları oluşturacak biçimde kullanmak" kriteri kapsamında yapılan şikayetler, önceki aya kıyasla 5 kat artarak yüzde 4,7 oldu.

Bu haber toplam 1450 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri