Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

RTÜK'ten STV'ye 72 bin lira ceza

30.05.2014 11:09
RTÜK, gazetede yer alan, "Hasta ruh ve zihin sahibi Recep Tayyip Erdoğan ve yapılanmasının bertaraf edilmesi" sözlerinin STV ana haber bülteninde yayınlanması üzerine 72 bin lira ceza kesti.

STV Anahaber bülteninde Bugün gazetesinde yer alan 'Hasta ruh ve zihin sahibi Recep Tayyip Erdoğan ve yapılanmasının bertaraf edilmesi' sözlerinin yayınlanması üzerine RTÜK 72 bin lira ceza kesti.

'BAŞBAKAN'A HAKARET CEZA GETİRDİ

Konuyla ilgili hazırlanan uzman raporu şöyle verildi:

“Ana Haber bülteninde ‘Savcılık Başbakan’a inceleme başlattı mı’ başlıklı bir haber yayınlanmıştır. Haberde dış ses, ‘Fethullah Gülen Hocaefendi için başlatılan soruşturmada ilginç bir bilgi ortaya çıktı. Bugün gazetesinin haberine göre soruşturmayı başlatan Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, ihbar maili ile ilgili olarak, Başbakan Erdoğan hakkında da inceleme başlattı. C.O. isimli eski bir askerin soruşturmaya dayanılarak yapılan ihbarında aslında ağırlıklı Başbakan Erdoğan’dan şikâyetçi olduğu ortaya çıkmıştı. Öyle ki C.O. isimli ihbarcı ihbar yazısının başlığında (hasta ruh ve zihin sahibi Erdoğan ve yapılanmasının bertaraf edilmesi) diyordu. Bir gazete kaynaklı olduğu ifade edilen söz konusu haberin haber değeri olabileceği ancak haberin verilişinde kullanılan ifadelerin yayıncılık sorumluluğu ile bağdaşmayacağı değerlendirilmiştir.”

Bu haber toplam 1644 defa okunmuştur

Etiket(ler): , , ,

DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri