Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Rus WikiLeaks'a Putin darbesi

19.01.2011 22:31
Rus WikiLeaks Putin'in olduğu iddia edilen sarayın fotograflarını yayınladı, site kapandı.

Amerikalı diplomatların yazışmalarının yayınlandığı ve dünya kamuoyunu aylardır meşgul eden WikiLeaks'in Rusya versiyonu RuLeaks.net de yayınlanan bilgiler sitenin kapatılmasına neden oldu. RuLeaks.net Rusya Başbakanı Vladimir Putin'e ait olduğu iddia edilen ve değeri 1 milyar dolar olan Karadeniz tatil kenti Soçi yakınlarında bir sarayın fotoğraflarını yayınladı.

Ria Novosti'nin haberine göre RuLeaks.net'in kurucularından Rus Korsan Parti lideri Pavel Rassudov fotoğrafların yayınlanmasının ardından sitenin bloke edildiğini savundu. İtalyan tarzı inşa edilen lüks sarayın fotoğraflarının yayınlandığı siteye girmek isteyenler teknik nedenlerden hedefine ulaşamıyor. Rassudev verdiği bilgide, "Biz sorunun nedenlerini bulmaya çalışıyoruz. Bunun klasik bir DDosS saldırısı olduğunu düşünüyoruz" dedi.

Rusya Korsan Parti'si 14 Ocak'ta yaptığı açıklamada Rusya'nın 'WikiLeaks'ini kuracaklarını ilan etmiş ve internet kullanıcılarını sitelerine rüşvet, yolsuzluk ve diğer sosyal konularda kritik bilgi ve belgeleri göndermelerini istemişti.

Washington Post'da 23 Aralık'ta yayınlanan iddialarda Rus Sergey Kolesnikov Rusya Devlet Başkanı Dmitri Medvedev'e mektup yazarak sarayın Rus iş adamlarının Putin'e ayırdıkları fonlardan inşa edildiğini iddia etmişti. Kasım 2009'a kadar Putin'e para yatırdığı iddia edilen bir şirkette çalışan Kolesnikov, paraların kaynağının rüşvet ve yolsuzluk olduğunu savunuyor.

Rusya Başbakanı Putin'in danışmanı Dmitri Peskov iddiaların doğru olmadığını, tartışılan bina ile Putin'in hiç bir ilgisinin olmadığını açıklamıştı.

CİHAN

Bu haber toplam 1258 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri