Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Özkan'a giden para belgesi kayıp

09.12.2010 09:28
Ergenekon savcılarının talimatıyla Kanaltürk’ün Tuncay Özkan dönemi kayıtlarını inceleyen Maliye Kontrolörleri ve BDDK murakıpları, CHP’nin 5.6 trilyona yaptırdığı belgeselle ilgili kayıt bulamadı

CHP’nin, 5.6 milyon lira karşılığı Ergenekons anığı Tuncay Özkan’ın sahipliği döneminde Kanaltürk’e yaptırdığı 13 bölümlük “Atatürk’ün Kurduğu Partinin Öyküsü” belgeselinin harcama belgeleri bulunamadı. CHP’nin kayıp trilyonu haberlerinin ardından 2008 yılında Koza Grubu’na satılan Kanaltürk Televizyonu’nun Tuncay Özkan’ın sahipliği dönemi hesaplarıyla ilgili Maliye Bakanlığı Gelirler Kontrolörleri ve BDDK murakıpları tarafından başlatılan inceleme tamamlandı.

TOPLAM 4.2 MİLYON DOLAR AKTARILDI

Ergenekon soruşturmasını yşürüten savcılığının talimatı üzerine harekete geçen Maliye Bakanlığı Gelirler Kontrolörleri ve BDDK murakıpları, kanalın gelir kaynaklarını ve bu kaynakların kullanım alanlarını mercek altına aldı. Yapılan incelemelerde, CHP’nin Kanaltürk’e yaptığı transferlerin ayrıntıları netleşti. Buna göre, Finansbank Mecidiyeköy şubesi nezdindeki Yaşam TV hesaplarına, 27 Aralık 2004-13 Nisan 2005 tarihleri arasındaCHPGenel Merkezi tarafından toplam 4 milyon 102 bin 109 lira aktarıldı. CHP söz konusu tutarın dışında, yine Yaşam TV’nin Garanti Bankası nezdindeki hesaplarına da 450 bin lira para yatırdı.

Bunlara ilave olarak, CHP tarafından Yaşam TV lehine 187 bin lira, 200 bin lira ve 677 bin 490 lira olmak üzere 1 milyon 64 bin 690 liralık da çek keşide edildi. BDDK murakıplarının raporunda, CHP tarafından Kanaltürk’e toplam 5 milyon 616 bin 800 lira kaynak aktarıldığı, 2005 yılı kurlarına göre bu paranın karşılığının 4.2 milyon dolar olduğu anlatıldı.

HEPSİNİN KAYDI VAR BİRTEK ONUKİ YOK

CHP, Kanaltürk televizyonuna kaynak aktarımlarının ortaya çıkması üzerine, kaynakların “Atatürk’ün Kurduğu Partinin Öyküsü” adlı belgeselin çekimleri için verildiğini açıklamıştı. Yapılan incelemelerde, kaynakların belgesel çekiminde kullanıldığına yönelik bir faturaya rastlanmadı. Maliye Bakanlığı kontrolörlerinin Kurumlar Vergisi yönünden yaptıkları incelemede, şirketin tüm taraflarla yaptığı sözleşmelerin konusu, tutarı ve karşı tarafa verilecek hizmet konusunda ayrıntılı dökümler yer alırken, CHP ile yapılan sözleşmeye ilişkin bir bilgiye yer verilmediği saptandı.

RP ve CHP için yargıdan farklı karar

Siyasi partililerin kayıp trilyon davasında Refah Partisi, tüm yönetim kadrosuyla ceza alırken, CHP’de ise sadece muhasebe müdürleri cezalandırıldı. Anayasa Mahkemesi’nin hesaplarında yaklaşık 1 milyon (eski tabirle 1 trilyon) lira usulsüz harcama tespit ederek Hazine’yi zarara uğrattığı gerekçesiyle hakkında suç duyurusu yaptığı CHP’de, sadece CHP eski Saymanı Mahmut Yıldız ve muhasebe Müdürü Ertuğrul Kaya ve Muhasebe Görevlisi Ersin Şenol “görevi kötüye kullanma” suçundan ceza aldı. CHP’nin parti saymanlarına ve muhasebecilere 1 yıl 15 gün hapis cezası verildi. Mahkeme kararında, usulsüz olduğu tespit edilen miktarın CHP’ye yapılan Hazine yardımında kesildiği, sanıkların adli sicil kayıtlarının temiz olması ve partinin herhangi bir şikayetinin bulunmaması nedeniyle verilen cezaların ertelendiği belirtildi.

İKİSİNİN DE İMZASI YOK!

Ancak, kapatılan Refah Partisi Genel Başkanı Necmettin Erbakan, Genel Başkan Yardımcısı Şevket Kazan başta olmak üzere il yöneticileri bile benzer suçlamalardan cezalar aldı. Kamuoyunda “kayıp trilyon davası” olarak tanımlanan ve Erbakan’ın da mahkumiyetiyle sonuçlanan davada Erbakan, 12.5 milyon lira ödemeye mahkum edildi. Erbakan ayrıca 2 yıl 4 ay hapis cezasına çarptırıldı. Kayıp Trilyon Davası’nda Baykal’ın savunmasında ‘Evraklarda imzam yok’ şeklinde olmasına karşın aynı benzer davada ceza verilen Erbakan’ın da imzası olmadığı ortaya çıkmıştı. Yargıdaki bu çifte standart kamuoyunda “kayıp trilyon” olarak bilinen davalarda CHP’nin gözetildiği algısına yol açtı.

Rekor belgeselin kendisi de kayıp

CHP’nin Tuncay Özkan’a 5.6 milyon lira ödeyerek yaptırdığı 13 bölümlük “Atatürk’ün Kurduğu Partinin Öyküsü” isimli belgesel, 2005 yılından buyana tüm kamuoyundan gizlendi. CHP’nin kayıp trilyonlarıyla ilgili haberlerin ardından ‘belgesel yaptırdık’ açıklaması yapılmış ve Kanaltürk, parayı aldıktan iki yıl sonra CHP’ye fatura kesmişti. Ancak o günden bu yana 5.6 milyon liraya yaptırılan belgeselin hiçbiryerde gösterilmemesi “Belgesel, kaynak aktarımına kılıf mıydı” sorusunu daha da güçlendirdi.

Yeni yönetim: Bizde kayıt yok

Bu tespitler üzerine, Yaşam TV’nin yeni yönetiminden, belgesel çekimi için yapılan harcamaların bilgi ve belgeleri istendi. Yeni yönetim, şirket kayıtlarında bu yönde bir bilgi ve belgenin olmadığına ilişkin yazı gönderdi. BDDK murakıpların raporunda, 5.6 milyon liranın 13 bölümlük belgesel çekimi için gönderildiği belirtilerek, “Adı geçen belgesel filminin yapımı için şirket tarafından ne kadar maliyete katlanıldığı anlaşılamamıştır” değerlendirmesine yer verildi.


 

Bu haber toplam 1932 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri