Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Yeni Şafak, Kılıçdaroğlu'na patladı !

13.01.2011 13:22
'Kılıçdaroğlu, şimdi Yeni Şafak'a attığı iftiranın kurbanı oldu' Gazete geçmişi hatırlattı.
CHP ile bağı olmadığı ileri sürülen Halk Tv'nin CHP tarafından fonlandığı ortaya çıktı. Kemal Kılıçdaroğlu, genel başkanlık koltuğuna oturduktan sonra Deniz Baykal'a görüntülerin silinip atıldığı Halk Tv'ye referandum sürecinde CHP tarafından para yardımı yapıldığı belirlendi. Kılıçdaroğlu, partisinin 7 Aralık tarihli grup toplantısında Yeni Şafak'a Ak PArti tarafından seçim döneminde yardım yapıldığı iddia etmişti. Kılıçdaroğlu, şimdi Yeni Şafak'a attığı iftiranın kurbanı oldu. Kılıçdaroğlu'nun başında bulunduğu CHP'nin "referandum sürecinde" Halk Tv'ye para verdiği kanıtlandı. Ahlak, etik diyen Kılıçdaroğlu'nun, belgelerin ortaya çıkması ile içine gireceği tavır merak ediliyor. CHP'nin bu yardımı ilk olarak gazeteci Şamil Tayyar'ın köşesine konu olmuş ancak CHP'den ses çıkmamıştı. Şimdi de CHP'nin Halk Tv'ye verdiği paraların belgesi ortaya çıktı. CHP'den Halk Tv'nin partiye ait olmadığı iddia edilmesine rağmen, Halk Tv partinin gayrı resmi kanalı olma özelliğini taşıyor. Anayasa Mahkemesi'nin CHP'nin harcamalarına ilişkin yaptığı incelemelerde de partinin televizyona para yardımında bulunduğu ortaya çıkmıştı. Halk Tv'nin 237 bin 700 lira olan uydu kira bedelinin CHP tarafından ödendiğinin belirlenmesi üzerine Anayasa Mahkemesi paranın hazineye gelir kaydedilmesine karar vermişti.

BELGELERİ ORTAYA ÇIKTI

Halk Tv'ye CHP'den yapılan yardımların belgesi ortaya çıktı. CHP'nin referandum sürecinde televizyona 690 bin TL para verdiği belgelendi. Para CHP'nin .. Bankası'ndaki .......590 nolu hesabın özetinde yer aldı. CHP, Halk Tv'ye 12 Eylul referandumundan önce 4 parça halinde para aktardı. Paranın 3 parçası Ağustos ayında, kalan 1 parçası ise Eylül ayının başında televizyona gönderildi. CHP 2 Ağustos'ta 255 bin TL, 16 Ağustos'ta 50 bin TL, 26 Ağustos'ta 60 bin TL, 1 Eylül'de 325 bin TL'yi Halk Tv'ye verdi. Belgesi ortaya çıkan yardım ile ilgili olarak Anayasa Mahkemesi'nin vereceği kararın yanısıra yoksulluk ve yolsuzluğa karşı iktidara geleceklerini söyleyen CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Vereceği yanıt da bekleniyor.

Herkesi kendi gibi sandı

CHP Genel Başkanlığı koltuğuna oturan Kemal Kılıçdaroğlu, iftirasından dolayı mahkum olan Deniz Baykal'ın izinden gitmeye kalkarak Yeni Şafak'a CHP'nin 7 Aralık'ta yapılan grup toplantısında saldırdı. Yeni Şafak, Kanal 7 ve Akit Gazeteleri hakkında 28 Subat'ın sembollerinden dönemin İstanbul Valisi Erol Çakır'ın iddialarına dayanılarak hazırlanan mektubu gündeme getiren Kılıçdaroğlu, Yeni Şafak'a iftira attı. Kılıçdaroğlu'nun iftiralarına karşın Yeni Şafak Gazetesi de, Baykal'a açtığı ve kazandığı gibi bir tazminat davası açtı.

5.6 milyonluk belgesel parası yalanı

CHP'nin 2005 yılında Tuncay Özkan'ın sahibi olduğu Kanaltürk ile yaptığı "belgesel, reklam ve tanıtım anlaşması" ile ilgili Maliye Bakanlığı Gelirler Kontrolörleri ve BDDK incelemelerinde 4,2 milyon dolarlık para aktarımı yapıldığı belirlenmişti. Ergenekon soruşturması ve ardından açılan davanın sanıkları arasında yer alan ve Kanaltürk'ün eski sahibi olan gazeteci Tuncay Özkan, 2004 yılının sonunda CHP ile 13 bölümlük "Ataturk'ün Kurduğu Partinin Öyküsü" adlı 13 bölümlük bir belgesel çekme anlaşması yaptı. CHP'nin belgesel yanında reklam ve tanıtım işlerini de verdiği Özkan, CHP'den toplam 5,6 milyon lira aldı. Maliye Bakanlığı uzmanları ile BDDK uzmanları Kanaltürk 2008 yılında işadamı Akın İpek tarafından satın alındıktan sonra kanalın gelirleri ve giderleri üzerine geçmişe dönük olarak hesap defterleri üzerinde inceleme başlattı. Yapılan incelemede kanalın Tuncay Özkan dönemindeki kayıtlarında CHP'nin Kanaltürk'e verdiği paraların ayrıntıları da tespit edildi. Ergenokon savcılarının isteği üzerine Maliye Bakanlığı kontrolörleri ve BDDK murakıpları yaptıkları incelemelerde CHP'den Kanaltürk'e aktarılan paraların miktarını ve hesaplara da ulaştılar. CHP'nin Finansbank Mecidiyeköy şubesinde bulunan Yaşam TV hesaplarına, 27 Aralık 2004 ve 13 Nisan 2005 tarihleri arasında 4 milyon 102 bin 109 lira aktardığı belirledi.


YENİ ŞAFAK

 

Bu haber toplam 1894 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri