Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Başbakan dava açtı

21 Mayıs 2008 / 08:38
Başbakan, Dolmabahçe iddiasına önce 'çirkin' dedi, sonra tazminat davası açtı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, ''Büyükanıt'a Dosya Verildi mi?'' başlıklı köşe yazısında, ''kişilik haklarına saldırıda bulunulduğu'' gerekçesiyle yazıyı kaleme alan Fikri Sağlar ve Birgün gazetesi aleyhinde 50 bin YTL'lik manevi tazminat davası açtı.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Erdoğan'ın avukatları Fatih Şahin ve Muammer Cemaloğlu tarafından açılan davanın dilekçesinde, Birgün gazetesinde, 15 Mayıs 2008 tarihinde, Sağlar'ın kaleme aldığı ''Büyükanıt'a Dosya Verildi mi?'' başlıklı köşe yazısının yayımlandığı anımsatıldı

Dilekçede, Sağlar'ın, söz konusu köşe yazısında, ''Başbakan Erdoğan'ın, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Büyükanıt ile Dolmabahçe Sarayı'nda yapmış olduğu görüşmede, Filiz Büyükanıt'ın yapmış olduğu harcamaları içeren bir dosyayı Yaşar Büyükanıt'ın önüne koyduğu'' şeklinde iddialara yer verdiği aktarıldı.

Söz konusu yazıda ayrıca, ''dosya içeriğinin ürkütücü olduğu ileri sürülerek, dosyanın ortaya çıkması halinde eski Deniz Kuvvetleri Komutanı İlhami Erdil'in başına gelenlerin, Büyükanıt'ın da başına gelebileceğinin ima edildiğinin'' iddia edildiği aktarılan dilekçede, ''Yazıda, ayrıca o günden sonra Büyükanıt'ın, Başbakan Erdoğan'ı ve AKP'yi doğrudan hedefleyen açıklamalardan kaçındığı, görev süresinin uzatılmasını istememesinin altında yatan nedenin de bu olduğunun iddia edildiği ifade edilmiştir'' denildi.

Fikri Sağlar'ın, bu iddiaların bir başkası tarafından kendisine aktarıldığını ifade ettiği belirtilen dilekçede, şunlar kaydedildi:

''Fikri Sağlar, deneyimli bir hukukçu, deneyimli bir siyasetçi ve halen ulusal bir gazetede köşe yazarlığı yapmakta olan bir gazetecidir. Bu derece profesyonel ve deneyimli birinin dedikodulara dayanarak, böyle gerçek dışı bir yazıya imza atmasını anlamak mümkün değildir. Haksız ve kötü niyetli olduğu aşikar olan Sağlar, bu eylemiyle açık bir şekilde Erdoğan'ı zararlandırmayı amaçlamaktadır.

Dava konusu yayında yer alan bu iddialar, tamamen düzmece ve yalandır. Birgün gazetesinde yayımlanan tamamen gerçek dışı, hayal mahsulü ve hukuka aykırı isnat ve ithamlar ile davalılar, Erdoğan'ın toplum önünde küçük düşürülmesine, şahsiyet haklarının ağır surette ihlal edilmesine sebebiyet vermişlerdir. Bu durum, Erdoğan'ın manevi şahsiyetinde telafisi güç zararlar meydana getirmiştir.''

Dava konusu yayında yer alan itham ve iddialar ile ilkeli ve sorumlu yayın prensibine dayanan basın özgürlüğünün sınırlarının aşıldığı belirtilen dilekçede, Sağlar ve Birgün gazetesinden, yayın tarihinde itibaren işleyecek yasal faiziyle birlikte 50 bin YTL manevi tazminat talebinde bulunuldu.

-SAĞLAR HAKKINDA SUÇ DUYURUSU-

Erdoğan'ın avukatları, söz konusu köşe yazısı nedeniyle Fikri Sağlar hakkında suç duyurusunda bulundu.

Suç duyurusu dilekçesinde, söz konusu yayın ile Erdoğan'ın, salt başkalarını karalamak ve kötülemek amacı ile o kişileri suçlayan, o kişiler hakkında dosyalar hazırlayan veya hazırlatan biri olduğu intibaının uyandırıldığı kaydedildi.

Dilekçede, ''Şikayet konusu yayında yer alan iddialar tamamen düzmece ve yalandır. Birgün gazetesinin 15 Mayıs 2008 tarihli nüshasında yayınlanan tamamen gerçek dışı, hayal mahsulü ve hukuka aykırı isnat ve ithamlar ile Fikri Sağlar, Erdoğan'a karşı açıkça hakarette ve iftirada bulunmuştur'' denildi.

Suç duyurusu dilekçesinde, Sağlar'ın, Türk Ceza Kanunu'nun 267. maddesinde düzenlenen ''iftira'' ve 125. maddesinde yer verilen ''hakaret'' suçlarından cezalandırılması talep edildi.

Suç duyurusu dilekçesi, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığına gönderilmek üzere Ankara Cumhuriyet Başsavcılığına sunuldu.

-VATAN GAZETESİNE TAZMİNAT DAVASI-

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, ''Yazan İlginç İddia Vahim'' başlıklı haberde, ''kişilik hakların saldırıda bulunulduğu'' iddiasıyla Vatan gazetesi ve muhabiri Şebnem Hoşgör aleyhine de 20 bin YTL'lik manevi tazminat davası açtı.

Erdoğan'ın avukatları tarafından açılan davanın dilekçesinde, 17 Mayıs 2008 tarihinden Vatan gazetesinde yayımlanan söz konusu haberde, Fikri Sağlar'ın daha önce yazmış olduğu köşe yazısının dayanak olarak alındığı belirtildi. Dilekçede, ''Ancak ulusal çapta yayın yapan yüksek tirajlı bir gazetenin dedikodulara dayanarak böyle gerçek dışı bir habere imza atmasını; bu gerçek dışı, düzmece ve hayal mahsulü haberi manşete taşımasını anlamak mümkün değildir. Bir yalanı manşetine taşıyan gazetenin bu yayından dolayı sorumluluğu kaçınılmazdır'' denildi.

Söz konusu haberde yer verilen ifadelerle Erdoğan'ın ''toplum önünde küçük düşürülmesine, şahsiyet haklarının ağır surette ihlal edilmesine sebebiyet verildiği'' savunulan dilekçede, Vatan gazetesi ve muhabiri Şebnem Hoşgör'den, yayın tarihinden itibaren işleyecek yasal faiziyle birlikte 20 bin YTL manevi tazminat talep edildi.

Kaynak:
Bu haber toplam 898 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri