Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Hürriyet kendi kendini yalanladı

14.07.2009 17:24
RTÜK Başkanı Zahit Akman ile ilgili bir yıla yakındır kampanya yürüten Hürriyet Gazetesi, bu kez kendini ele verdi.
RTÜK Başkanı Zahit Akman ile ilgili bir yıla yakındır kampanya yürüten Hürriyet Gazetesi, bu kez kendini ele verdi. Hürriyet'in bugünkü açıklaması, 5 Eylül'ü böyle yalanladı.

RTÜK Başkanı Zahit Akman, Hürriyet'in hakkında yürüttüğü kampanya ile ilgili şu açıklamayı yaptı:

"Hürriyet Gazetesi’nin, 14 Temmuz 2009 tarihli nüshasında da hakkımdaki iftiralara devam ettiği esefle görülmüştür.

Bilindiği üzere Hürriyet Gazetesi’nin 5 Eylül 2008 tarihli nüshasının manşetinde şahsımın Almanya’ya girişinin yasaklandığı iddia edilmiştir. Hürriyet’in yalan haberindeki iddia aynen şöyle idi “…RTÜK Başkanı Akman’a Almanya’ya giriş yasağı konduğu ortaya çıktı. Akman mali suçtan dolayı 5 yıl Almanya’ya giremeyecek”.

Avukatım tarafından Almanya’ya girişimin yasaklanıp yasaklanmadığı konusunda araştırma yapılmış ve Hürriyet’te yayınlanan iddianın doğru olup olmadığı Alman makamlarına sorulmuştur. Maın-Taunus- Kreıs Kaymakamlığı Yabancılar Dairesince avukatıma mail olarak gönderilen cevapta, avukatımın 05.09.2008 tarihli başvuru yazısı ilgi tutularak “oturum yasasının 11. maddesi gereği sadece sınır dışı etme, oturum yasağı veya geri göndermeden kaynaklanan ülkeye giriş yasağı yoktur ve kararı da alınmamıştır.” denilmiştir.

Bu habere ilişkin olarak Alman makamlarının verdiği cevap oldukça açıktır, hakkımda sınır dışı etme, oturum yasağı, ülkeye giriş yasağı yoktur ve böyle bir karar da alınmamıştır. Yani Hürriyet Gazetesi’nin 5 Eylül 2008 tarihli haberi Alman makamları tarafından yalanlanmıştır.

Şahsımla ilgili olarak avukatıma gönderilen maili tahrif ettiğim iddialarına gelince; tarafıma mail ile iletilen belgeyi tahrif etmiş değilim sadece Hürriyet Gazetesi’nin 5 Eylül 2008 tarihli haberindeki iddialarla ilgili olmayan bölümü avukatımın adres bilgilerini ve şahsi bir bilgiyi içerdiği için kamuoyu ile paylaşmamayı uygun gördüm.

Bu mailin kamuoyu ile paylaşmadığım bu bölümde ise “müvekkilinize karşı görülmekte olan ceza davasından dolayı giriş değerlendirme (giriş mülahaza) kaydı bulunmaktadır bu ise Almanya’ya girişte görülen ceza davası durumunu verecekleri kararda dikkate alacakları anlamını taşır” ifadesi yer almaktadır.

Aslında bu paragrafın içeriği de Hürriyet Gazetesi’nin 5 Eylül 2008 tarihli iddiasını yalanlamaktadır. Bu paragrafta Almanya’ya giriş ve çıkışıma ilişkin bir yasak olmamakla beraber bu hususta karar verilirken belirtilen hususu dikkate alacakları bildirilmiştir.

Akıl, insaf ve izan sahibi herkes bu belgenin içeriğinin Hürriyet Gazetesi’nin iddialarını tümüyle yalanladığını görecektir. Şahsım hakkındaki bir mektubun kamuoyu ile paylaştığım ve paylaşmadığım tüm bölümleri Hürriyet Gazetesi’nin hakkımdaki haberin gerçeğe aykırı olduğunu, yalan olduğunu açıkça ortaya koymaktadır.

Hakkımdaki maili tahrif ederek mahkemeye sunduğum ve tekzip kararı aldığım iddia edilmektedir. Hürriyet Gazetesi’nin 5 Eylül 2008 tarihli haberini tekzip eden Ankara 5. Sulh Ceza Mahkemesi’nin 2008/1229 tekzip kararının gerekçesinde şahsım ile ilgili bu mailden hiç bahsedilmemektedir.

Ankara 5. Sulh Ceza Mahkemesinin 2008/1229 tekzip sayılı kararının gerekçesinde “05.09.2008 tarihli Hürriyet Gazetesi’nin 1.sayfasında ana başlıkla büyük puntolarla “ALMANYA’YA GİRİŞİ YASAK” başlığı ile başlayan haberde Zahid AKMAN’ın resmi de konulmak suretiyle Almanya’ya giriş yasağı konduğu ortaya çıktı. “…Akman mali suçtan dolayı 5 yıl Almanya’ya giremeyecek” diye devam eden haberde Alman resmi makamlarından bu konuda resmi bir bilgi alamadıklarını belirtmiş iseler de; yazının başlığı ile gerçekte böyle bir yasağın konduğu algılanacak şekilde haber yapıldığı, bunun da resmi bir kayda dayandırılamadığı, dolayısıyla kişinin haklarını ihlal eder nitelikte, rencide eder nitelikte olduğu anlaşılmış olmakla talebin kabulünü gerektirmiş olup 5187 sayılı Basın Kanununun 14. maddesi uyarınca talebin kabulüne karar verilmiştir. “ denilmektedir.

Yani mahkeme söz konusu habere ilişkin tekzip kararını; Hürriyet Gazetesi’nin hakkımda böyle bir yasağın konduğu algılanacak şekilde haber yaptığı ancak bu iddiasını resmi bir kayda dayandırılamadığı için vermiştir.

Hürriyet Gazetesi tekzibe konu haberinde; hem Almanya’ya 5 yıl girişimin yasak olduğunu iddia etmiş, hem de Alman resmi makamlarından bu konuda resmi bir bilgi alamadıklarını bildirmiştir. Mahkeme bu çelişki sebebi ile haberi hukuka ve gerçeğe aykırı bulmuştur.

Alman resmi makamlarından bu konuda bir bilgi almadıkları halde mesnetsiz ve hakkımdaki gerçeğe aykırı bu iddiaları manşete taşıdığı için aleyhine tekzip kararı verilen Hürriyet Gazetesi hala yalan haber yaptığı gerçeğini saklamak ve kamuoyunu yanıltmak için iftiralarına devam etmektedir.

İddialara ilişkin gerçekler açıkladığım gibi olup takdiri kamuoyuna bırakıyorum."
Bu haber toplam 1306 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri