Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Hürriyet'e bu fotoğrafları kim verdi?

12.06.2010 23:06
Hürriyet'in fotoğrafların sahibi olarak gösterdiği yardım gönüllüsü "Bu fotoğraflar bana ait değil" açıklaması yaptı

İnsani yardım gemisinde İsrail vahşetine şahitlik eden Gerçek Hayat Dergisi editörü Adem Özköse, NTV'de katıldığı bir programda “Hürriyet'te yayınlanan fotoğrafların hiç biri bana ait değil” dedi. Özköse “Hürriyet'in o haberinde bu fotoğrafların bana ait olduğu, bu fotoğrafları benim Reuters Ajansı'na verdiğim, kendilerinin de Reuters Ajansı'ndan aldıkları belirtiliyordu. Bu kesinlikle gerçek dışıdır. Benim olsa gurur duyarım. Ama benim değil o fotoğraflar. Nitekim Hürriyet'te o haberi yapan kişiyle görüştüm, evet haklısınız, gerçek dışı bu bilgiyi servise koymuş olduk dedi. Reuters Ajansıyla görüştüm, onlar da kesinlikle böyle bir açıklamalarının olmadığını söylediler” diye konuştu. 

Hürriyet bu fotoğrafları İHH'dan aldıklarını, fotoğrafların Gerçek Hayat Dergisi editörü Adem Özköse'ye ait olduğunu iddia etmişti.


O SÜREÇ


Hürriyet gazetesi Pazar günü İsrail'in elini güçlendirecek bazı fotoğraflar yayınladı. Hürriyet gazetecilik başarısı olarak lanse etmeye çalıştığı bu fotoğrafları yayınlarken, görüntüleri içeren diskin kendilerine İHH gönüllüsü tarafından getirildiğini ve diskteki verilerin ‘veri kurtarma programı' ile kurtarılarak kullanıldığını vurguladı.

Haberin sunuluşu ve dayak yemiş İsrail komandosunun görüntüleri İsrail'in iddialarını destekler nitelikte olması çeşitli tartışmalara neden oldu.

Hürriyet'le aynı gruba bağlı Milliyet bugün bu konudaki haberi yayınlarken ‘İsrail'i sevindiren kareler' başlığını kullandı ve fotoğrafların ilk olarak Hürriyet'te yayınlandığına vurgu yaptı.

Fotoğrafların İHH yetkilisi tarafından uluslar arası haber ajansı AFP'ye verildiği bilgisine de yer veren Milliyet İsrail medyasının fotoğraflarla ilgili “Türkiye'de yayınlanan fotoğraflar İsrailli askerleri öldürme girişimini kanıtlıyor” ifadeleriyle duyurulduğunu yazdı.

TAHA KIVANÇ'TAN İSRAİL İMASI

Yeni Şafak'ta Taha Kıvanç mahlasıyla yazan Fehmi Koru ise, Hürriyet'in fotoğrafları yayınlarken yaşadığı tereddüdü “Haberin kaç yerine sıkıştırılan özür-kokulu cümleleri okurken duyduğu sıkıntıyı iliklerimde hissettim.” cümlesiyle dile getirdi.

Kıvanç, Hürriyet'in birkaç kez, "İsrail'in sildiği veya kullanılamaz hale getirdikleri" ifadesini kullandığını belirttikten sonra şu değerlendirmeyi yaptı ”(…) Çünkü fotoğraflardaki görüntüler İsrail askeri sansürünün asla silmeyeceği, el koyduğu makinalarda karşısına çıktığında herkes tarafından görülebilmesi için olağanüstü gayret göstereceği türden: Karelerin bir tekinde bile İsrail askerlerinin çok kısa mesafeden açtıkları ateşle hayatını kaybeden herhangi bir gönüllü görülmüyor... “

Taha Kıvanç, yazısının ilerleyen bölümünde Hürriyet hakkında ortaya atılan ‘Yahudi sermayesi ile kurulan ve işletilen gazete” iddialarını değinip yazısını şu ifadelerle bitirdi; “Şimdilerde kimse Hürriyet'in çıkış günlerinde dolaşan iddiayı dillendirmiyor; gerek de yok, çünkü yeni bir sahibi var gazetenin: Aydın Doğan...

İsrail ordusunun verdiği fotoğrafları yayımlıyoruz' demelerinde hiçbir mahzur yoktu yani...”

Bu haber toplam 896 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri