Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

24'den Erbil'e İDO açıklaması

18.03.2009 14:51
İDO seferlerinde 24 televizyonun yayınlarına yer verilmesini eleştiren Erbil'e cevap: 'Ticari anlaşma yapılmıştır. 24’e herhangi bir 'kıyak' ya da imtiyaz sağlanmamıştır'

Mehmet Ali Erbil'in Fox TV ekranlarında sunduğu program esnasında, Bursa'ya giderken İDO'da sadece 24'ün gösterildiğini ve bunun kasıtlı olarak yapıldığı söylemişti. Erbil, İDO'yu ve hükümeti sert bir üslupla eleştirerek tepki gösterilmesini istemişti.

Haber kanalı 24'ten yapılan yazılı açıklamada konuya açıklık getirildi. Açıklamada, 24'e herhangi bir 'kıyak' yapılmadığı belirtilerek, kamuoyuna açık ticari anlaşmalarla bu işbirliğinin yürütüldüğü kaydedildi.

İşte 24'ten yapılan basın açıklamasının tamamı:

BASIN AÇIKLAMASI

Son günlerde bazı basın yayın organlarında kanalımıza yönelik planlı ve haksız saldırılar yapılmaktadır.

İstanbul Deniz Otobüsü (İDO) seferlerinde içerik temin etme hakkımıza ilişkin haber ve yorumlar tamamen yıpratma amaçlıdır. Yolcu terminalleri, havaalanları, metro istasyonları gibi halka açık alanlarda yapılan yayınlar açık duyuruya bağlı ticari anlaşmalara dayanmaktadır.

Bu anlaşma gereği terminal, deniz otobüsleri ve vapurlardaki bütün teknik ve görsel yatırımlar kurumumuz tarafından üstlenip gerçekleştirilmiştir. İddia edildiği gibi 24’e herhangi bir “kıyak” ya da imtiyaz sağlanmamıştır.

Nitekim, havaalanlarında, Ulaşım AŞ'ye ait metro istasyonları ve trenlerde diğer haber kanallarının yapmakta olduğu yayınlar da benzeri anlaşmalara dayanmaktadır.

Bu tür uygulamalar sadece kamuya ait ekranlarda değil büyük alışveriş merkezlerinde de devam etmektedir.

Bununla birlikte, İDO seferleri ve terminallerinde geçtiğimiz dört yıl süreyle başka bir haber kanalın yayınlarının yapıldığını hatırlatırız.

24 olarak bu yanlı, maksatlı ve çarpıtma içeren haber ve yorumlara karşı kamuoyunu bilgilendirirken yasal yollara müracaat edeceğimizi belirtiriz.



Kaynak:
Bu haber toplam 908 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri