Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

İlaç kullanımına dikkat!

15.06.2009 12:11
Hastalıkların tedavisinde önemli yere sahip olan ilaçlar, yanlış kullanımda önemli tehdit oluşturabiliyor.
Hastalıkların tedavisinde vazgeçilmez yere sahip olan ilaçlar, doğru kullanılmadıkları takdirde sağlık için önemli tehdit oluşturabiliyor. Uzmanlar ilaç kullanımı sırasında yapılan yanlışlıklar sonucu ortaya çıkan ciddi rahatsızlıkların, sağlık sistemi gelişmiş ülkelerde bile önemli bir sorun olduğunu ve bunların bir bölümünün ölümle sonuçlanabildiğine dikkat çekiyor.

Çocuk Hastalıkları Uzmanı Dr. İsmail Özcan, yanlış ilaç kullanımının özellikle çocuklarda çeşitli hastalıklara yolaçıtğını söyledi. Kişinin kendisine doktor tarafından reçete edilen ilacı, kendisi için önerilen miktarda, yeterli süre devam ederek ve toplum için en düşük maliyeti getirecek şekilde kullanmasının "Doğru ilaç kullanımı" olarak algılandığını belirten Özcan, ilaçların doktorun bilgisi dahilinde ve kontrolünde kullanılmasının önemine işaret etti. Uzm. Dr. Özcan, vitamin, ağrı kesici gibi kullanımı basit olarak görünen ilaçları kullanmadan önce mutlaka bilgi alınması gerektiğini vurgulayarak, "Doktorunuza muayeneye giderken kullandığınız tüm ilaçları ve önceki tedavi bilgilerinizi yanınızda bulundurunuz. Doktorunuzun bilgisi olmadan ikinci bir ilaca başlamayınız.

İlaçları doktorunuzun anlattığı kullanım şekline uyarak kullanın. İlaç tedavisine başladıktan sonra gelişen yeni bir yakınmanızın ilaca bağlı olabileceğini daima aklınızda bulundurun. İlaç kullanımına gereksiz yere devam etmeyin ve önerilenden daha önce son vermeyin. İlaca bağlı gelişebilecek olumsuz bir durumda sağlık personeline bilgi verebilmek için, birlikte yaşadığınız yakınlarınızı ilaçlarınız hakkında bilgilendirin. Tedaviniz tamamlanınca artan ilaçlarınız varsa, maddi yetersizlik nedeniyle ilaç alamayan kişilere verilmek üzere doktorunuza verin." uyarısında bulundu.

Özcan, şifa bulmak için alınan ilaçların, yanlış kullanıldığında ciddi rahatsızlıklara yol açabildiğini, özellikle en çok tüketilen antibiyotikler, ağrı kesici ve vitaminlerin yanlış kullanımının sindirim sistemini etkilediğini, kanamalara yol açtığını ve baş dönmesine neden olduğun ifade etti. Masum gibi görünseler de, hastalıklara çare olsalar da aslında ilaçların akılcı kullanılmadığı zaman özellikle çocuklarda tehlikeli olabileceğini hatırlattı.
Bu haber toplam 798 defa okunmuştur

Etiket(ler): , ,

DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri