Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Ajan gazeteci ve provokasyonları

17.09.2010 10:54
İran’ın AK Parti’ye 25 milyon dolar yardım yaptığı iddiasını ortaya atan İngiliz gazeteci Coughlin’in İsrail gizli servisi MOSSAD ve İngiliz teşkilatı MI6’dan ‘beslendiği’ ortaya çıktı

İran’ın AK Parti’ye 25 milyon dolar yardım yaptığı iddiasıyla gündeme gelen İngiliz The Telegraph gazetesinin dış politika editörü Con Coughlin’in “haberlerini İngiliz istihbarat servisi MI6’den aldığını” itiraf ettiği ve bu nedenle çok sayıdaki haberinin gazetenin internet sitesinden çıkarıldığı ortaya çıktı. Coughlin’in 1995’te yine Telegraph’ta, “İngiliz bankacılık kaynaklarına dayanarak” Libya lideri Kaddafi’nin oğlunun kalpazanlık yaptığıyla ilgili bir haber yayınladı. Ancak Kaddafi dava açınca Telegraph mahkemeye “Coughlin’in kaynağı ‘Batılı istihbarat kurumudur” bilgisini verdi. Dönemin Londra Savcısı David Hooper, yıllar sonra yazdığı kitapta Coughlin’in kaynağının İngiliz Dış İstihbarat Servisi MI6 olduğunu yazdı. Coughlin’in karanlık geçmişini ortaya seren Guardian yazarı David Leigh de, MI6 ve MI5’le çalışan gazetecileri deşifre ettiği yazısında, en fazla Con Coughlin’e dikkati çekerek, Coughlin’in düzenli olarak İsrail gizli servisi MOSSAD ve MI6’dan beslendiğini yazdı.

44 HABERİ KANITSIZ, YÖNLENDİRME

Coughlin, son yıllarda İran hakkında çoğu daha sonra yalan çıkan haberle gündeme geldi. “İran’a Ambargoya ve Askeri Harekata Karşı Kampanya” (CASMII) adlı gözlemci örgütünün hazırladığı raporda, Coughlin’in 29 Ekim 2005 -10 Ekim 2006 arasında İran hakkında yazdığı 44 haberin incelemesinde şu sonuçlara ulaştı: Haberlerdeki kaynakların tamamının kimliği gizli ve “Batılı kıdemli istihbaratçı” ya da “Dışişleri yetkilisi” diye anılıyor. Haberlerin tamamı İran’a karşı pozitif diplomatik çabaların yoğunlaştığı kritik anlarda yayınlanıyor.

HABERLERİN HEDEFİ ÇATIŞMA ÇIKARMA

Coughlin’in haberlerini, İran-İngiltere diyaloğunu savunan “Westminster Committee on Iran”  da inceledi ve İngiliz Başın Şikayet Komisyonu’na şikayet etti. Komisyon şikayeti haklı buldu ve haberler gazetenin web sitesinden çıkarıldı. “İngiliz Amerikan Güvenlik Enformasyonu Konseyi” Başkanı Paul Ingram da, “Coughlin, İran hakkında başka yerde yayınlanmayan delili ve destekleyici belgesi olmayan haberler yayınlıyor. Bu tür iddialar özellikle ‘askeri çatışmalara götürücü’ olmaları nedeniyle oldukça tehlikeli” şeklinde açıklama yapmak zorunluluğu duydu. • SELÇUK ACAR NEW YORK

İSRAİL VE PENTAGON BAĞLANTISI

Daily Telegraph halen Barclay kardeşlere ait. Gazete 2004’e kadar ‘Kara Baron’ olarak bilinen Kanadalı işadamı Conrad Black’in sahibi olduğu Hollinger İnternational şirketine aitti. Bu şirket İsrail’de yayınlanan Jerusalem Post’un da de sahibiydi. Amerikagazeteci James Lobe, Telegraph gazetesinin, Irak’ın işgalinin mimarı Donald Rumsfeld’in Savunma Bakanlığı döneminde Pentagon’un gözdesi olduğunu yazdı. Lobe, “Bakanlıktaki 50 üst düzey yetkilinin masasına konulan 50 köşe yazısı arasında İsrail Jerusalem Post ve Telegraph yazarları ilk sıradaydı. Özellikle Con Couglin’in yazıları” dedi.

11 EYLÜL’Ü SADDAM’A DAYANDIRDI

11 Eylül terör saldırısını Irak’ı işgal bahanesi yapmak isteyen ‘Neocon’ların en önemli ‘propaganda’ aracı da Con Coughlin oldu. Saldırı ile Irak arasında bağlar kuran haberler yazan Coughlin, 14 Aralık 2003’te “Irak istihbarat başkanı”na ait olduğunu ileri sürdüğü bir belge yayınlayarak, “11 Eylül saldırısının arkasındaki teröristlerin ve Filistin Abu Nidal  yöneticilerinin Bağdat’taki eğitim kampında buluştular” diye yazdı.  Bu haberin yalanlanması 5 yıl sürdü. 6 Ağustos 2008 tarihli Washington Post gazetesine demeç veren CIA Avrupa sorumlusu Rob Ticher, “Bu sahte doküman, dönemin ABD Başkan Yardımcısı Dick Cheney’in dezenformasyon faaliyetinin bir ürünüydü” dedi.

STAR GAZETE

Bu haber toplam 848 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri