Washington bizim arkamızda...
Sıcak havalarda beslenmeye dikkat
General tehdit edince...
Türkçe’de neler oluyor?
Foto Galeri
Video Haber
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Pek çok kanser türünü önlüyor

10.03.2010 01:13
Her gün tüketildiğinde vücutta antioksidan işlevi görüyor. Pek çok kanser türü daha gelişmeden engelleniyor...

Her gün Antep ya da Şam fıstığı yiyenlerin vücudunda ‘gamma-tocopherol ‘ adlı maddenin daha fazla bulunduğu belirlendi. Bu madde serbest radikallerin hücreye verdiği zararı önlüyor

Kansere karşı da etkili

ABD’nin Teksas Kadın Üniversitesi tarafından yürütülen bir araştırma, her gün tüketilen antep ya da Şam fıstığının kanserin pek çok türünü önlemeye yaradığını ortaya çıkardı. Araştırmada, gönüllü katılımcılar iki gruba ayrıldı. İlk grupta bulunan deneklere, normal beslenme rutinlerinin yanında dört hafta boyunca 68 gram Antep fıstığı yedirildi. Dört haftanın ardından, Antep fıstığı tüketen grup ve tüketmeyen kontrol grubu üzerinde çeşitli ölçümler yapıldı.

E vitamininin bir türevi

Üniversitenin araştırmasına katılan deneklere yapılan ölçümler sonucunda, her gün Antep fıstığı yiyenlerin vücudunda bulunan “gamma-tocopherol” adlı maddenin daha fazla olduğu görüldü. E vitamininin bir türevi olan “gamma-tocopherol”, antioksidan işlevi görüyor. Bu madde, “serbest radikaller” adı verilen moleküllerin hücrelere vereceği zararın önüne geçiyor. Böylece kanser, daha gelişmeden engellenmiş oluyor. 

Bu haber toplam 376 defa okunmuştur
GoogleGoogle YahooYahoo FacebookFacebook DiggDigg Del.icio.usDel.icio.us
RedditReddit TwitterTwitter friendfeedfriendfeed myspacemyspace bloggerblogger

Yazarlar

Ötelerden Mektuplar

Alıntı Yazılar