Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

The Guardian'dan bomba haber

09.07.2009 18:16
Medya tarihinin en büyük skandalı… Dünyanın en büyük medya baronu Murdoch çok fena sobelendi. İngiltere şokta!
İngiliz The Guardian gazetesi bugün İngiltere ve dünya medyasında fırtınalara koparacak bir bomba habere imza attı ve İngiltere’nin 3 milyonluk yakın tirajla en çok satan gazetesi olan The Sun ile onun pazar günleri yayınlanan versiyonu News of The World’ün, İngiltere’de 2-3 bin telefonu yasadışı yollardan dinleyerek özel haberlerini bu şekilde patlattığını ortaya çıkardı.

Guardian’ın İngiliz polis teşkilatı Scotland Yard’ın bu iddialar konusundaki polis raporuna dayanarak verdiği habere göre dünyanın en büyük medya patronu Rupert Murdoch’a ait The Sun ve News of the World’ün 31 gazetecisi, özel bir dedektiflik firması aracılığıyla İngiltere’de önemli isimlerin hemen hemen tümünün cep telefonlarını hackleyerek dinledi, SMS’lerini takip etti. Dinlenen isimler arasında İngiltere futbol federasyonu başkanından başbakan yardımcısı Prescott, müzisyenler, kraliyet ailesi üyeleri ve film yıldızlarına kadar binlerce kişi olduğu açıklandı.

Olayla ilgili ilk şüpheler 2007 yılında News Group adına çalıştığı ortaya çıkan bir özel dedektifin 5 kişinin telefonlarını dinleyerek News of the World çalışanlarına özel hayatlarıyla ilgili bilgi sızdırdığının tespit edilmesiyle başladı. Glenn Mulcaire adlı dedektif, polisin araştırmasına göre yasadışı yollardan elde ettiği bilgileri gazetenin bir muhabirine, muhabir de yazı işleri kadrosuna aktardı. Mulcaire bu olayın ortaya çıkmasının ardından mahkemeye çıkarıldı ve savcılar News of the World’ün muhabiri Clive Goodman’i de iddianameye soktu. Ancak gazete yönetimi muhabirin bu girişiminden haberdar olmadıklarını belirterek davadan yırttı. Hem muhabir hem de özel dedektif ise hapse girdi. Fakat dinlenen kişiler olayın peşini bırakmadı. Profesyönel futbolcular birliği başkanı Gordon Taylor gazetenin de işin içinde olduğunu belirterek kararın yeniden gözden geçirilmesini istedi. Polis, bu talep üzerine detaylı araştırma başlattı ve gerçekten de gazetenin birçok çalışanının bu yöntemle özel haberler patlattığını tespit etti.

Olay meclisin basın komisyonuna da taşındı. Komisyon tarafından yürütülen soruşturmada olaylara karışan 31 gazetecinin ismi belirlendi. Bu detayların News of the World’e iletilmesinin ardından gazete hemen pozisyonunu değiştirdi ve iddiaların gizli kalması karşılığında dinlenen kişilerin tümüne yüklü tazminatlar ödemeye başladı. Bugüne kadar dağıtılan miktarın 1 milyon sterlini aştığını belirten Guardian ise mahkemede anlaşma yolunu seçerek saygınlığını koruma çabasına girişen Murdoch medyasının ipliğini bugün manşetten pazara çıkardı.
Bu haber toplam 846 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri