Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

TRT Ergenekon'u rahatsız etti

28.05.2010 14:47
Ergenekon'un tutuklu sanıklarından Muzaffer Tekin, TRT Haber'de yayınlanan 'Büyük Takip' programı hakkında suç duyurusunda bulundu

Ergenekon'un tutuklu sanıklarından Muzaffer Tekin, TRT Haber'de yayınlanan 'Büyük Takip' programı hakkında suç duyurusunda bulundu. Tekin, Silivri Cezaevi'nden gönderdiği dilekçede, Danıştay saldırısının taraflı olarak ele alındığını iddia etti

Ergenekon soruşturmasına ilişkin gözaltıları, henüz polis ekipleri şüphelilerin evine bile ulaşmadan duyurduğu iddiasıyla tartışma yaratan TRT yine gündemde. Ergenekon'un tutuklu sanıklarından Muzaffer Tekin, TRT Haber'de yayınlanan 'Büyük Takip' adlı program hakkında suç duyurusunda bulundu. Şişli Cumhuriyet Savcılığı'na kendi el yazısıyla cezaevinden yazdığı dilekçesinde Tekin, programda 'Danıştay saldırısının taraflı bir şekilde ele alındığını ve duruşmalarda yaşananların göz ardı edildiğini' savundu. Tekin dilekçesinde özetle şu ifadelere yer verdi:

TECESSÜS İÇİNE GİRDİM
- 13 Mayıs 2010'da TRT Haber'de yayımlanan 'Büyük Takip' adlı programı hayret ve dehşetle izledim. Ayrıca Türkiye Radyo Televizyonu'nun tarafsızlığını yitirerek birtakım tetikçi medyayla da yarışır halde olduğunu görmek beni büyük bir tecessüs içine itmiştir.

- Haberin içeriğinde Danıştay saldırısı mercek altına alınmıştır. 144 celseye varan duruşmalarda yaşananlar, Alparslan Arslan'ın savunmaları göz ardı edilerek iddianameden alıntılar tekrarlanmıştır. Görüntüm o menfur saldırıyı gerçekleştiren meczupla aynı kareye konularak, 'yürütülen davayı etkilemek ve toplum gözünde bizi suçlu göstermek' gayretine girilmiştir.

DELİL ALDATMACASI
- Danıştay ve Ergenekon davasının birleştirilmesinin en önemli etkenlerinden biri Osman Yıldırım'ın iftiraları, diğeriyse savcıların Ümraniye'de ele geçirilen el bombalarıyla Cumhuriyet gazetesine atılan el bombalarının aynı kafile No'dan olduğuna ilişkin maddi delil aldatmacasıdır.

Turgut Özal suikastını işlediler

Park Yapım adlı prodüksiyon şirketi tarafından hazırlanan ve Ömer Özkök'ün sunduğu 'Büyük Takip' programı perşembe akşamları eski adıyla TRT2 yeni adıyla TRT Haber'de ekranlara geliyor. Nisan ayında yayına başlayan programda Ergenekon soruşturması başta olmak üzere gündemi sarsan siyasi, adli ve polisiye olaylar mercek altına alınıyor. İşte bunlardan bazıları:

SAMAST'IN İTİRAFLARI
Büyük Takip, Hrant Dink'in katil zanlısı Ogün Samast'ın 3.5 saatlik sorgusuna ilişkin kamera kayıtlarını yayınladı. Bu kayıtlarda polis, Samast'a cinayetin öncesinde abdest aldığı şeklinde gazetelerde yer alan haberleri soruyor, o da doğruluyordu. Samast, bu kayıtlarda yakalanacağını zaten bildiğini ve jandarmanın kendisini çok sevdiğini söylüyordu.

Ölüm yıldönümünde 8. Cumhurbaşkanı Turgut Özal'a yönelik suikastın anlatıldığı programda, saldırıyı düzenleyen Kartal Demirağ'ın kontrgerilla üyesi olduğu açıklandı. Suikastın arkasında 'Ergenekon'un olduğu iddia edildi.

HİZBULLAH CİNAYETLERİ
n Hizbullah dosyasının da açıldığı programda, İlim Grubu'nun işlediği iddia edilen ancak liderlerinin inkar ettiği cinayetin videolarına yer verildi. Öldürülen Zehra Vakfı Başkanı İzzettin Yıldırım cinayetini 'aydınlattığı' belirtilen programda, Hizbullah'ın i'Polis öldürdü' dediği cinayete ilişkin, Elazığ'da bir örgüt baskınında ele geçirilen görüntüler yayınlandı. Videoda, Hizbullah bayrağı altında İzzettin Yıldırım'a, 'Hizbullah beni yakaladı, ben MİT ajanıyım' dedirtiliyordu. Yıldırımın domuz bağı yapılmış cesedinin gösterildiği programda, ayrıca vasiyeti de yer almıştı.
- Programda, 33 yıl önce yaşanan 1 Mayıs 1977 katliamının hiçbir yerde çıkmamış görüntüleri de yayınlandı. Büyük Takip'te, 78'liler Girişimi Başkanı Celalettin Can'ın, 'Kanlı 1 Mayıs'ı kontrgerillanın gerçekleştirdiğine ilişkin tanıklığına yer verildi.

'Son dakikalar' tartışma yarattı

Ergenekon sürecinde yayınladığı haberlerle eleştirilerin hedefinde olan TRT'nin tartışma yaratan bazı haberleri ise şunlar:

- 8 Ocak 2009: Yargıtay Onursal Başsavcısı Sabih Kanadoğlu'nun Ergenekon soruşturması kapsamında gözaltına alındığı yönünde haber verildi. Ancak Kanadoğlu'nun henüz evinde arama yapılmamıştı.

- 22 Şubat 2010: 'Balyoz' operasyonu kapsamında evinde arama yapılan eski 1. Ordu Komutanı Emekli Orgeneral Çetin Doğan'ın gözaltına alındığı yolundaki haber de yine ilk kez TRT Haber'de yayınladı. Alt yazıyla 'son dakika' olarak verilen haberin ardından bazı televizyon kanalları Doğan'la telefon bağlantısı kurdu. Çetin Doğan akşam saatlerinde gözaltına alındı.

Soğuk savaş döneminden çıkamadı

'Ergenekon'un tutuklu sanıklarından Mustafa Balbay da dün Cumhuriyet'teki köşesinde TRT Haber'i eleştiren bir haber kaleme aldı. Balbay şu ifadelere yer verdi: Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu'nun mayıs başında Ukrayna gezisi TRT-2'de şöyle haberleştirildi: 'Davutoğlu Doğu Bloku'nun önemli ülkelerinden Ukrayna'ya önemli bir ziyarette bulunacak!' 22. yy, yapılanması anlamında Doğu Bloku yıkılalı 19 yıl oldu ama bizim TRT'miz hala Soğuk Savaş döneminden çıkamadı. Akşam

Bu haber toplam 1152 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri