Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Vakit ile Hürriyet fena kapıştı

16.12.2009 15:12
Vakit gazetesinin "Ergenekon Hürriyet'i kullanmış" başlıklı haber yaptı. Haber Hürriyet muhabirini çok kızdırdı ve haberinin kaynağını açıkladı.İşte şaşkına uğratan kaynak..

Vakit gazetesi, 15 Aralık Salı günü, ‘Ergenekon Hürriyet’i kullanmış’ başlıklı bir yazıyla, Hürriyet gazetesinde 23 Nisan 2006’da ‘ADD’ye de gitmiştik’ başlıklı haberimin Ergenekoncular tarafında servis edildiğine dair bir haber yayınladı. Hürriyet muhabiri ise kaynağını açıklamak zorunda kaldı.

 

İşte Hürriyet muhabirinin açıklaması:

 

Ben, haberin kaynağı ile değil haberin kendisiyle ilgilenirim. Haber doğruysa, kimden geldiğine bakmam. Kendine gazeteci diyen de bakmaz zaten.

Vakit’in iftirasında sakladığı şu: Haber doğru mu? Evet. Haberde ismi geçen AK Parti Milletvekilleri Ali Yüksel Kavuştu ve Kenan Altun’la konuşmuş muyum? Evet. Onlar fotoğrafı, haberi doğrulayıp bana röportaj vermiş, birlikte fotoğraf çektirmişler mi? Evet.

Demek ki haberle, haberin doğruluğuyla ilgili bir sorun yok. Geriye haberin kaynağı kim sorusu kalıyor. Haber kaynağının açıklanıp açıklanmaması konusundaki ilkesel tavrı biliyorum. Ama bana ve çalıştığım gazeteye karşı ‘Ergenekonculuk’ suçlamasıyla haksız bir linç kampanyasının sürdürüldüğü bu dönemde, kendisinden izin alarak bu haberin kaynağını açıklıyorum.

 

Haber kaynağım: Polis Akademisi Öğretim Üyesi ve Taraf gazetesi yazarı Doç. Dr. Önder Aytaç.

Bu haber toplam 1422 defa okunmuştur
DİĞER HABERLER
Üye İşlemleri